RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Dit zijn de plannen die Michiel Witteveen heeft met Blokker
Michiel Witteveen is sinds 2019 de eigenaar van Blokker, Big Bazar en Intertoys. Hij doopte het moederbedrijf Blokker Holding om tot Mirage – vernoemd naar zijn boot die in Griekenland voor de kust ligt – en haalde de Chinese winkelketen Miniso naar ons land. Even leek het erop dat ook HEMA onderdeel zou worden van het concern, maar Blokker trok zich uiteindelijk terug. Een gesprek met de eigenaar over zijn plannen met het bedrijf.
Wouter Torfs over corona, de grote jongens, FNG en het lastige Nederland
De Vlaamse modegroep FNG die omvalt. De toekomst van Wibra die bij de zuiderburen hoogst onzeker is. Sacha en Manfield in België failliet. De Belgische retail weet de schijnwerpers op zich gericht deze periode. De coronacrisis is niet dé oorzaak van de problemen, maar die heeft ze wel flink verergerd. We peilden de stemming bij Wouter Torfs, die tachtig schoenenwinkels in België heeft. "Nederland is er simpelweg veel slimmer mee omgegaan."
Hoe De Beren nog harder wil groeien, ondanks de crisis
De overgang van eetcafé naar restaurant, het terugkopen van 22 bezorgrestaurants en natuurlijk de coronacrisis: voor De Beren was stilzitten er de afgelopen tijd niet bij. Met verdere uitbreiding en een nieuw concept op de agenda dendert De Beren-trein voorlopig net zo hard door, vertelt algemeen directeur Melvin van der Wielen.
Podcast: Retaillessen van Niek Gloudemans (terStal)
Zelfs in dit lastige coronajaar blijft terStal winkels openen. De ambitie van ceo Niek Gloudemans ligt op 300 winkels. We spreken over de kaalslag in de discountmarkt en hoe terStal zich daaraan heeft weten te onttrekken. Gloudemans vertelt over wat MVO bij terStal in de praktijk inhoudt en over zijn besluit om cash geld uit te bannen in zijn winkels.
Het belang van de juiste mindset
De meeste merken hebben hun DNA wel op orde. Ze weten waar ze voor staan en wat hun belangrijkste ingrediënten zijn. Maar hoe maak je die tot een maaltijd? Een methode van trendanalist Christine Boland die je helpt bepalen wat je mindset is, biedt uitkomst.
Reacties 0