Albert Heijn, Jumbo en Plus introduceren deze week 'slimme displays' van het bedrijf Pure Value in hun filialen. Dat schrijft Distrifood.
Het zou gaan om de zogenoemde duurzame en herbruikbare Proteus-productdisplay, die de huidige wegwerpdisplays moet vervangen. Zeventig procent van de Nederlandse supermarkten zou de nieuwe displays deze week introduceren. "Door de inzet van de Proteus-display wordt 85 procent aan karton bespaard en tot negentig procent CO2-reductie bereikt", aldus Pure Value-ceo Bram van Schijndel.
Met behulp van slimme technologie kan gemeten worden of de display op de winkelvloer staat en wat de vulgraad is, waardoor de supermarkten hun promoties kunnen optimaliseren. "Traditioneel worden vrijwel alle promoties apart gevuld bij een logistiek dienstverlener en vervolgens naar de winkels gebracht", aldus Van Schijndel. "Dit geeft buiten extra transport ook veel complexiteit in de keten en leidt door te hoge volumes per winkel tot een laag rendement per promo-spot." Met de nieuwe displays kunnen de supermarkten hun rendement volgens Van Schijndel verhogen.
A H 25 sep, 23:30