Het beste van RetailTrends: week 39

Het beste van RetailTrends: week 39

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Podcast: Retaillessen van René Repko (State of Art)
René Repko (60) is momenteel general manager a.i. van mannenmodemerk State of Art, met veertig eigen winkels in de Benelux en ruim achthonderd externe verkooppunten. Deze allround retailer heeft zijn sporen ruimschoots verdiend bij toonaangevende ketens als Albert Heijn, HEMA, Sligro, Rituals en Action. Luister naar de vele retaillessen van deze inspirerende en kleurrijke retailer

IKEA's route naar duurzaamheid voor 'the many people
'Over een kleine tien jaar wil IKEA volledig circulair en klimaatpositief zijn. Met een potentieel van acht miljard klanten op wereldschaal in 2030 levert dat daadwerkelijk positieve impact. Hoe gaat het Zweedse concern die doelen bereiken? We bespreken het aan de hand van drie thema's met Hanneke van de Vijfeijke, country sustainability manager en spreker op Changemakers in Retail, en met communications manager Iris Midavaine.

Waarom Daniel Ropers versnippering gevaarlijker vindt dan Amazon
Het echte gevaar voor de Nederlandse retailbranche is het ‘ieder-voor-zich-spel’ dat de sector kenmerkt. Veel partijen maken zich zorgen over de impact van Amazon, maar de manier waarop het Amerikaanse e-commerceplatform tot nu toe aanwezig is, baart Daniel Ropers weinig zorgen

Zeven inzichten van Jeff Furman (Ben & Jerry's)
Was Ben & Jerry’s net zo groot geworden zonder zijn sociale missie? Waarschijnlijk niet, denkt activist en mede-grondlegger Jeff Furman. Zeven inzichten van Furman over de geschiedenis van het ijsmerk, het bewaken van je sociale missie en hoe je als merk impact kunt maken.

Hoe de crisis cadeauwinkel Waar een duw in de rug geeft
“De tijd dat duurzaamheid stoffig was, ligt ver achter ons”, zegt Alec Clement, oprichter en directeur van Waar. De winkelketen voor duurzame cadeauartikelen bewijst met zijn sterke groeicijfers dat de coronacrisis de maatschappelijke bewustwording niet heeft verzwakt, maar eerder heeft vergroot.

Reacties