Wessanen stopt met huismerken

Wessanen wil nog dit jaar zijn huismerkendivisie van de hand doen. Die afdeling maakt onder meer Delicia-chocolade en Dailycer-ontbijtgranen. Het wil zich gaan concentreren op de eigen merken als Zonnatura en Beckers. Dat heeft het bedrijf gisteren bekend gemaakt. De reden ligt volgens Wessanen in de steeds kleinere marges op huismerken door de voortdurende prijzenslag in de supers.

Bestuursvoorzitter Ad Veenhof: “We hebben gekeken of de huismerken aan onze merkenactiviteiten konden worden gekoppeld. Het kan wel, maar het kost geld en tijd. Daarom hebben we dinsdag besloten het te verkopen.”

Wessanen maakte gisteren ook zijn jaarcijfers bekend. De omzet daalde ten opzichte van 2004 met 9,5 procent naar 1,87 miljard euro. De nettowinst steeg echter, van 11,8 naar 26,6 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!