Britse ophef over logo op varkensvlees

Britse groente- en fruitproducenten zijn woedend omdat de varkensvleessector het zogenaamde ‘5-A-Day’-gezondheidslogo mag gebruiken. Het logo is een gezondheidsmerk dat vijf porties fruit en groenten per dag propageert.

Het Britse ministerie van gezondheid kwam onlangs tot het besluit dat de belangenvereniging voor de varkensvleessector, British Pig Executive, het logo nu ook mag gebruiken bij de promotie van varkensvlees. Het is voor het eerst dat het logo op een product geplaatst mag worden dat niet grotendeels uit groente of fruit bestaat.

Directeur Newton van saladefabrikant Florette is het kwaast van allemaal. Kort geleden werd Florette het recht om het beeldmerk te gebruiken ontzegd, omdat de salades dressing bevatten. “Het lijkt het erop dat een maaltijd met varkensvlees met, ik weet niet hoeveel vet, vijf keer per dag gegeten mag worden, terwijl een groene salade met olijfoliedressing niet wordt toegestaan.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!