Britse groente- en fruitproducenten zijn woedend omdat de varkensvleessector het zogenaamde ‘5-A-Day’-gezondheidslogo mag gebruiken. Het logo is een gezondheidsmerk dat vijf porties fruit en groenten per dag propageert.
Het Britse ministerie van gezondheid kwam onlangs tot het besluit dat de belangenvereniging voor de varkensvleessector, British Pig Executive, het logo nu ook mag gebruiken bij de promotie van varkensvlees. Het is voor het eerst dat het logo op een product geplaatst mag worden dat niet grotendeels uit groente of fruit bestaat.
Directeur Newton van saladefabrikant Florette is het kwaast van allemaal. Kort geleden werd Florette het recht om het beeldmerk te gebruiken ontzegd, omdat de salades dressing bevatten. “Het lijkt het erop dat een maaltijd met varkensvlees met, ik weet niet hoeveel vet, vijf keer per dag gegeten mag worden, terwijl een groene salade met olijfoliedressing niet wordt toegestaan.”
Britse ophef over logo op varkensvlees
Gepubliceerd op 1 maart 2006 om 00:00
Reacties 0