Datalek bij Albert Heijn door werkzaamheden

Datalek bij Albert Heijn door werkzaamheden

Een aantal ah.nl-accounts is 16 oktober toegankelijk geweest voor andere klanten. Dat was een gevolg van werkzaamheden aan het systeem, zegt een woordvoerster van Albert Heijn.

Er zijn volgens de woordvoerster geen meldingen binnengekomen van klanten die aangeven dat er ongewenste toegang tot hun account is geweest. Wel kreeg de supermarktketen een melding van een klant die de gegevens van een andere klant kon inzien. "We hebben de desbetreffende klant geïnformeerd dat het probleem direct is opgelost."

Albert Heijn heeft klanten gewaarschuwd alert te zijn op vormen van spam en phishing. "Wij onderzoeken dit voorval uitvoerig en treffen maatregelen om herhalingen te voorkomen." De Autoriteit Persoonsgegevens is van het datalek op de hoogte gesteld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!