Zalando verwelkomt vanaf volgend jaar Belgische modewinkels op zijn connected retail-platform. Ook winkeliers uit Oostenrijk, Frankrijk, Italië en Zwitserland kunnen vanaf volgend jaar hun kleding versturen naar de 35 miljoen klanten van Zalando.

Winkeliers uit Finland, Noorwegen en Denemarken krijgen vanaf deze maand al toegang tot Zalando’s connected retail-platform, waarop derden producten kunnen verkopen. De webreus doet dit naar eigen zeggen om offline retailers te steunen 'in deze kritieke tijden’. “We willen onze middelen inzetten om fysieke winkels ook tijdens de tweede golf van de pandemie te steunen”, aldus vice president direct-to-consumer Carsten Keller.

Partners van het connected retail-platform hoeven daarnaast geen commissie te betalen over hun omzet tot en met het eerste kwartaal van 2021. Die maatregel introduceerde Zalando ook al in het voorjaar, tijdens de eerste coronagolf. 

Zalando lanceerde zijn connected retail-platform vorig jaar voor het eerst in Nederland. In september liet head of Benelux Jacintha de Graaf aan RetailTrends weten dat er inmiddels meer dan honderd Nederlandse winkels zijn aangesloten.

Zie ook: Zalando groeit flink door populariteit webwinkelen