Dankzij de beleveniseconomie, die eind vorige eeuw op kwam zetten, was alles verkoopbaar. Als de consument er maar de juiste belevenis bij kreeg. Inmiddels is de experience economy echter in een nieuwe fase aanbeland. Tijdens de vijfdaagse executive course Creating Unique Value Through Experience geeft The European Center for Experience Economy een nieuwe blik op deze beleveniseconomie.
Wat de experience economy nou precies is? “Een gebeurtenis waarbij een persoon actief en emotioneel betrokken is en die waarde en betekenis heeft voor het individu. De waardetoevoeging zit in de persoon zelf, de gewaarwording is het eigenlijke product”, aldus Albert Boswijk, een van de docenten tijdens deze in het Italiaanse Umbrië te houden cursus.
Onder de andere docenten namen als Joseph Pine (Stategic Horizons), Ed Peelen (Nyenrode), Ep Köster), Anna Snel (Universiteit van Amsterdam) en Duncan Stutterheim (ID&T). Meer informatie op RetailStudies.
Nieuwe blik op nieuwe beleveniseconomie
Gepubliceerd op 5 maart 2006 om 00:00
Reacties 0