Een fysiek product aanbieden aan een ‘echte’ klant? Dat is al bijna achterhaald. Met de explosieve groei van het aantal gamers ontdekken steeds meer merken het digitale alter ego van hun doelgroep. Welkom in de wereld van direct-to-avatar.


Je bent jong, groeit op in een gedigitaliseerde wereld en hebt een onstilbare honger naar prikkels als een mysterieus virus de wereld plots in zijn greep houdt. De scholen zijn dicht, je zit verplicht thuis. Uitgaan met vrienden is er ook al niet meer bij en op je slaapkamer in je ouderlijk huis vraag je je af: wat nu?


Juist: videogames spelen. Van Fortnite tot Animal Crossing en alles daartussenin, het zijn gouden tijden voor de gamewereld. In de eerste week na de lockdown werden in de Verenigde Staten maar liefst 75 procent meer games gespeeld. Wereldwijd is de markt voor e-sports en videospellen goed voor 159,3 miljard dollar en de mensheid telt naar verwachting 2,7 miljard gamers aan het einde van dit jaar.
 

'Koop die toffe skin, je lijkt wel een N00B!*'


Niet gek dus dat ook andere bedrijven willen meeliften op het succes van games. Met name luxemerken spelen in op de mateloze...