Vijf topretailers vertellen RetailTrends over het moment waarop ze zich realiseerden dat de wereld op zijn kop stond én hoe ze daarin – met vallen en opstaan – hun weg vinden. Kevin Tulip, algemeen directeur Primark Benelux, ontdekte de waarde van het delen van emoties. 

Let op: dit artikel is geschreven voor de 'harde lockdown'.


"Om precies te zijn: het was donderdag 19 maart. De dagen ervoor was ik in België geweest. Op die maandag de zestiende maakte de regering van België bekend dat de winkels dicht moesten. Ik ging terug naar Amsterdam en stelde vast dat de situatie steeds moeilijker werd. We besloten alle winkels te sluiten. In Nederland zijn er dat twintig. Een tijdje later zat ik thuis aan de keukentafel te ontbijten en realiseerde me toen pas echt: inmiddels 28 winkels gesloten in Nederland en België en zesduizend collega’s zaten thuis – it really hit me."


Op slot
"In Nederland besloten wij en niet de regering tot sluiting. We hadden overleg hierover met het hoofdkantoor maar hadden geen...