Vijf topretailers vertellen RetailTrends over het moment waarop ze zich realiseerden dat de wereld op zijn kop stond én hoe ze daarin – met vallen en opstaan – hun weg vinden. Misja Vroom, ceo van Domino's, was er met veel dingen als eerste bij. 

Let op: dit artikel is geschreven voor de 'harde lockdown'.


“Ik was eind februari in Brisbane, Australië. Wij zijn onderdeel van Domino’s Enterprise, in Australië aan de beurs genoteerd. Vandaar dat ik daar was. Wij zouden eigenlijk doorvliegen naar Hongkong en Singapore. Die vluchten werden geannuleerd. En terwijl ik daar was kwam het behoorlijk dichtbij wat eraan de hand was in China en in Japan en in Zuid-Korea. De vlucht naar Nederland werd twee keer gererout door KLM en uiteindelijk had ik een vlucht via Londen terug naar huis. Toen ik in daar aankwam moest ik een formulier invullen – of ik verschijnselen van corona had. Dat was het echte begin voor mij. Het was 28 februari, carnaval in Brabant, twee weken voor de persconferentie van premier Rutte. Ik dacht: de gevolgen gaan veel groter zijn in Europa...