Het beste van RetailTrends: week 50

Het beste van RetailTrends: week 50

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

DekaMarkt wil geen grijze muis meer zijn
Na jaren van teruglopend marktaandeel krabbelt DekaMarkt sinds anderhalf jaar weer op. Een nieuw winkelconcept moet de positieve trend een verdere boost geven, vertelt merk- en formuleman Marco Maatman tijdens een rondleiding. "We willen meedoen om de hoofdprijs."

6x Casper Meijer over zijn tijd bij Blokker Holding
Ceo Casper Meijer van Welkoop was topman bij Blokker Holding. In de RetailTrends Podcast blikt hij terug op zijn ervaringen. Het gesprek in zes quotes.

Dit zijn de opvallendste kerstcommercials van retailers
Pratende wortels, levensechte rendieren en natuurlijk een mierzoet coronasausje: ook – of júist – in crisistijd halen retailers alles uit de kast om te scoren bij de consument, in aanloop naar the most wonderful time of the year. We zetten een aantal opvallende kerstcommercials op een rij.

Podcast: Retaillessen van Jan Willem Juffer (Euretco Sport)
Jan Willem Juffer (50) is al bijna tien jaar directeur van Euretco Sport, met de retailformules Intersport, Runnersworld en The Athlete’s Foot Benelux. Juffer vertelt onverbloemd over zijn vele retailavonturen bij C1000, Vomar, TUI, Tuincentrum Overvecht (destijds onderdeel van Blokker Holding), Perry Sport en nu Euretco Sport.

Wijnwinkel bob: 'Nederlandse wijn verdient een mooier podium'
De tijd van 'zure bocht' mag dan al lang voorbij zijn, maar wijnen van Nederlandse bodem zijn nog steeds nauwelijks verkrijgbaar in de winkel. Doodzonde, vonden de initiatiefnemers van wijnwinkel bob in Amsterdam. Zij verkopen louter Nederlandse wijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!