Kwalitaria wint klanttevredenheidsprijs
Gepubliceerd op 5 november 2004 om 00:00
Fastfoodketen Kwalitaria is de eerste winnaar geworden van de Happy, een klanttevredenheidsprijs van het tijdschrift ReclameWeek. De Happy zal voortaan jaarlijks worden uitgereikt aan een retailketen die het beste uit het onderzoek van TNS/Nipo komt. De fastfoodketens McDonald`s, Febo, Kentucky Fried Chicken, La Place, Burger King en Kwalitaria waren genomineerd. TNS/Nipo heeft voor het onderzoek meer dan 1.000 bezoekers van fastfood-restaurants ondervraagd over hun verwachtingen en keuze-aspecten. Uit het onderzoek blijkt onder meer dat 80% van de Nederlanders regelmatig een fastfood-restaurant bezoekt. Smakelijke gerechten, redelijke prijzen en een goede en snelle bediening zijn de voornaamste redenen voor de Nederlandse consument om een fastfood-restaurant te bezoeken. De gezondheid van fastfood-producten blijkt bij de consument nauwelijks een rol te spelen. Kwalitaria heeft het winnen van de Happy vooral te danken aan de vriendelijkheid van het personeel, de redelijkheid van de prijzen, de snelheid van de bediening en de keuzemogelijkheid van de gerechten. Op deze punten bekleedt de fastfood-keten volgens de consumenten de eerste plaats.
Reacties 0