“Verbreden is de toekomst”

Het Nederlandse bedrijf Hermans Retail Europe BV laat bij de massa geen belletje rinkelen. Daar moet de komende jaren verandering in komen met de concepten XL Media Stores en Spotter Media Outlet en door nieuwe activiteiten op het gebied van internet, mobiele telefonie en regio-tv. Algemeen directeur Rene de Wit: “Wij geloven niet meer in winkels die alleen cd’s of dvd’s verkopen.”

Hermans Retail Europe BV is onderdeel van de Hermans Group. Dit is wereldwijd één van de grootste spelers op het gebied van home entertainment producten en dienstverlening. Toch zal de naam bij weinigen meteen herkenning oproepen. Dat komt omdat een groot deel van de activiteiten zich wat meer achter de schermen afspeelt. Maar wie zijn cd’s, cd-roms, games of dvd’s erop naleest, zal zien dat de meeste van deze home entertainment producten uitgegeven zijn door deze Nederlandse groep, opgericht in 1972.

Oprichter Kees Hermans – neef van de oprichter van supermarktketen Jac Hermans - begon op de markt als leverancier van cassettebandjes en elpees. Niet lang daarna kwam er een ‘vaste’ platenzaak en in de jaren daarna volgde een groothandel, die zich vooral richtte op het supermarktkanaal in heel Europa. De Wit merkt op dat dat voor die tijd vreemd was, ‘omdat ‘branchevreemd’ toen nog helemaal niet speelde’.

Het gehele artikel is te lezen in het maartnummer van RetailTrends 2006
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via
sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!