Het beste van RetailTrends: week 52

Het beste van RetailTrends: week 52

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Podcast: Retaillessen van Wouter Kolk (Ahold Delhaize)
Wouter Kolk is ceo van Ahold Delhaize Europa en Indonesië. Topjournalist Frénk van der Linden interviewde hem over hoe Ahold Delhaize zijn stevige marktpositie denkt te kunnen vasthouden en welke ontwikkelingen in foodland daarbij de grootste rol spelen. Dit interview is gehouden in september 2020 tijdens de eerste editie van het jaarevent RetailTrends Live in het DeLaMar theater Amsterdam.

Retailjaar 2020: De redding van HEMA
Schulden. Ze zijn bijna net zo met HEMA verbonden als de onvermijdelijke tompoucen en rookworsten. 'Een loden last', noemde Marcel Boekhoorn ze eind 2018 nadat hij de warenhuisketen had overgenomen van de Britse investeringsmaatschappij Lion Capital, verantwoordelijk voor de schuldenberg van zo'n 750 miljoen euro. Boekhoorn zou HEMA 'weer laten gloreren als nooit tevoren'. Het liep wat anders.

Retailjaar 2020: Grote retailers vallen voor vintage
Het aantal winkels in tweedehandskleding stijgt snel, bleek in oktober uit cijfers van de KvK. Waren het er vorig jaar nog 2252, dit jaar stond de teller alweer op 2515 winkels. Ook grote, bekende retailers zien steeds vaker brood in vintage. Onder meer IKEA, Zalando en About You zetten gebruikte spullen dit jaar opnieuw in de etalage.

Retailjaar 2020: de strijd om betere huurdeals
Geen klanten, geen contanten. Dat werd dit jaar het credo van veel retailers. De traffic in met name de binnensteden kelderde plotseling door de coronacrisis, terwijl vaste lasten als winkelhuren doorliepen. Retailers gingen de barricaden op voor betere huurafspraken.

Retailjaar 2020: Zo sloegen de supers zich door de crisis heen
Lege schappen, volle winkelmandjes, spatschermen en desinfectiegel. Véél desinfectiegel. Zo zou je het jaar 2020 voor supermarkten kort kunnen samenvatten. Corona betekende voor deze retailers niet alleen kommer en kwel: de omzetten rezen bij veel supermarkten de pan uit en onlineboodschappen waren nog nooit zo populair. De belangrijkste en opvallendste gebeurtenissen rondom de crisis en de supermarkten op een rij

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!