Interdetailwinkels gaan grotendeels verder onder Hubo-formule
Gepubliceerd op 15 augustus 2004 om 00:00
De H.D.B. Groep (het moederconcern van onder meer Hubo, Doeland en Big Boss) heeft dankzij de overname van Interdetail de beschikking gekregen over ruim 100 nieuwe verkooppunten. De meeste Interdetail-winkels zullen verder gaan onder de Hubo-vlag. Hubo is de oudste dhz-formule in Nederland (bestaat reeds 35 jaar) en met een naamsbekendheid van 89% ook een van de bekendste - na Gamma en Praxis. De Hubo-formule richt zich op inwoners van kleine gemeenten en woonkernen die veel belang hechten aan kleinschaligheid en service. Hubo levert niet alleen de benodigde materialen maar biedt ook extra dienstverlening aan, bijvoorbeeld het op maat maken van kasten en montage bij de klant thuis. H.B.D.-directeur Ruud Deuster denkt dat de Hubo-formule juist dankzij dit eigen gezicht wel degelijk toekomst heeft op de Nederlandse dhz-markt, ondanks het feit dat bijvoorbeeld de kleinschalige buurtsupers en slagers juist vrijwel uit het straatbeeld zijn verdwenen. De vergrijzing zal volgens Deuster bovendien waarschijnlijk positieve gevolgen hebben voor Hubo:`Juist mensen op leeftijd hebben behoefte aan extra ondersteuning en service.`
Reacties 0