Apple is het ‘coolste’ merk van Nederland
Gepubliceerd op 5 november 2004 om 00:00
Apple staat in de CoolBrands top tien op de eerste plaats, gevolgd door Google en iPod. Bij de verkiezing van het hipste merk hebben zowel een vakjury als 25.000 consumenten hun oordeel gegeven. "Cool is moeilijk te definiëren, maar er is wel een aantal criteria waaraan een cool merk moet voldoen. Een cool merk moet bijvoorbeeld innovatief zijn. Apple bijvoorbeeld blijft met nieuwe dingen komen. Naast vernieuwing is een uitdagend design heel erg belangrijk en speelt flitsende communicatie een grote rol. Hoe wordt het merk onder de aandacht van de consument gebracht? Verder moet een merk fans hebben en vaak is het lifestyle gebonden", aldus Anouk Pappers en Maarten Schäfer, de onderzoekers en inititiefnemers van deze eerste verkiezing van het coolste merk, in de Financiële Telegraaf. Opvallend is dat de top drie bestaat uit technische merken. Na iPod volgen in de top tien achtereenvolgens de merken Mini, Diesel, Coca-Cola, Absolut Vodka, Canon Ixus, MSN Messenger en Orange.
Reacties 0