Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Shopify, Inditex en Albert Heijn.
Shopify
Retailers die hun producten via Shopify verkopen, kunnen tegenwoordig gebruikmaken van de Shop Pay-dienst van het platform voor de social mediakanalen Facebook en Instagram. Volgens Shopify zorgt deze in-appdienst voor een zeventig procent snellere verkoopafhandeling dan andere services. Daarnaast zou de Shop Pay-dienst er ook voor zorgen dat gevulde winkelwagentjes minder vaak vergeten worden door de klant. Klanten van het platform kunnen bovendien via de betaaldienst zien welke aankopen ze al gedaan hebben en krijgen een overzicht van hun bestellingen.
Inditex
Het Spaanse modeconcern...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Shopify, Inditex en Albert Heijn.
Shopify
Retailers die hun producten via Shopify verkopen, kunnen tegenwoordig gebruikmaken van de Shop Pay-dienst van het platform voor de social mediakanalen Facebook en Instagram. Volgens Shopify zorgt deze in-appdienst voor een zeventig procent snellere verkoopafhandeling dan andere services. Daarnaast zou de Shop Pay-dienst er ook voor zorgen dat gevulde winkelwagentjes minder vaak vergeten worden door de klant. Klanten van het platform kunnen bovendien via de betaaldienst zien welke aankopen ze al gedaan hebben en krijgen een overzicht van hun bestellingen.
Inditex
Het Spaanse modeconcern Inditex (moederbedrijf van onder meer Zara, Pull & Bear en Bershka) heeft voor zijn label Massimo Dutti een speciale virtuele paskamer gelanceerd. De zogeheten 'Shoes Experience' biedt klanten de optie om de schoenen van het merk digitaal aan te passen. De optie is toegevoegd aan de Massimo Dutti-app, die al bestond. Je kunt van de functie gebruikmaken als je al enkele schoenen in het winkelmandje hebt geplaatst. Door vervolgens 'Shoes Experience' aan te klikken en de telefoon op je voet te richten, worden de schoenen in 3D 'geprojecteerd'.
Albert Heijn
De bezorgservice AH Compact - speciaal gericht op één- en tweepersoonshuishoudens, is nu ook beschikbaar in Heemskerk en Beverwijk. Klanten kunnen van de boodschappendienst gebruikmaken via een aparte AH Compact-app, waarin zij bestellingen kunnen plaatsen vanaf 35 euro. Het assortiment bestaat uit zo'n vijfduizend artikelen, ongeveer een vierde van wat je in de normale webshop van Albert Heijn kunt vinden. AH Compact is al actief in Haarlem en Nijmegen en omgeving.