Prijzenoorlog brengt fabrikanten in de problemen

De producenten van levensmiddelen maken zich ernstig zorgen over de gevolgen van de aanhoudende prijzenoorlog tussen de supermarktketens. De supermarkten verhalen de prijsdalingen op de fabrikanten, die hierdoor in de problemen komen. Volgens Harry Brouwer, topman van Unilever Bestfoods Nederland letten de consumenten nog maar op drie zaken: ‘prijs, prijs en prijs’. "Voor een aantal producten van Knorr, Lipton en Calvé geldt dat die onder kostprijs worden verkocht in de supermarkt. Omdat supermarkten daar niets op verdienen, maken die ook geen reclame voor die artikelen", zegt Brouwer in een lezing in Den Haag voor de Franse minister van handel en consumentenzaken Christian Jacob, die zich wilde oriënteren op de consequenties van de prijzenoorlog.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!