Er zijn veel aspecten van belang als het gaat om het maken of verbeteren van je website. Denk maar aan het design en aan de content die erop staat. Het is echter ook belangrijk dat je website gemakkelijk te vinden is door je doelgroep. Snelheid speelt eveneens een rol, want als het laden van de website te lang duurt, haken er direct bezoekers af. Bovendien is het soms nodig om snel op te schalen bij toenemend verkeer. In dat kader is het eerste belangrijke punt voor een goede website hosting te kiezen. Ontdek hier nog meer trends die er zijn en verwacht worden om je website te optimaliseren.
Content in woord en beeld
Het optimaliseren van content op je website is en blijft een van de trends om je doelgroep zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het is daarbij interessant om dynamische content toe te passen. Dat is mogelijk door het gebruikersgedrag als uitgangspunt te nemen om op die manier de persoonlijke ervaring te optimaliseren. In de praktijk komt het er dan op neer dat je gepersonaliseerde content toont. Bij terugkerende bezoekers geldt dat deze steeds opnieuw een persoonlijke prikkel krijgen, zodat de conversie toeneemt.
Kies een opvallend font
Om je website onderscheidend te maken, is het belangrijk om voor een opvallend font te kiezen. Dat is een trend die nu bezig is en waar je veel van mag verwachten. Bij een opvallend font kan je onder meer denken aan aantrekkelijke lettertypen en kleurgebruik die er echt uitspringt. Het is de bedoeling om met een opvallend font juist niet bescheiden te zijn, maar alles te laten zien wat je in huis hebt.
Inspelen op update page experience
Er komt een nieuwe rankingfactor met de komst van een page experience update zoals Google heeft laten weten. Deze update vindt vermoedelijk plaats in mei 2021 en er is alvast op deze trend in te spelen. De performance van je website speelt hierin een belangrijke rol, zoals de snelheid en beveiliging. Je hoeft daarvoor geen grote investeringen te doen, want op die vlakken is er ook goedkope webhosting beschikbaar. Het algoritme wordt met de Google-update verder aangescherpt als het gaat om mobiele functionaliteiten en content zonder verrassingen. Het is wat dat laatste betreft beter om in elk geval geen gebruik meer te maken van irritante pop-ups op je website. Bij de page experience update is het verder van belang om slecht presterende pagina’s te vermijden. Het is verder aan te raden om je specifiek op bezoekers te richten en antwoord te geven op concrete zoekvragen.
Trends om je website te optimaliseren
Gepubliceerd op 12 maart 2021 om 15:40
Reacties 0