Toenemend computergebruik jongeren biedt adverteerders kansen

Zo`n 76% van de meisjes en 79% van de jongens tussen 10-16 jaar zit iedere dag achter de computer, vooral om te surfen of te chatten op internet. Ook wordt de computer vaak gebruikt voor het maken van huiswerk of het spelen van games. Een-op-een chatten (msn`en) is de populairste bezigheid, gevolgd door het bezoeken van websites (59%), muziek luisteren (57%), e-mailen (53%), muziek downloaden (49%) en chatten in een virtuele chatroom (46%). Dat blijkt uit onderzoek van Kaboem Media. Paul Sikkema, directeur van onderzoeksbureau Qrius, concludeert uit het onderzoek dat adverteerders veel mogelijkheden laten liggen. Hij ziet vooral kansen om gecombineerde advertenties aan te bieden op televisie en internet: `Er wordt nu nog te veel op een medium gericht, interactie komt weinig voor. Terwijl het goed past bij de huidige tijdsgeest.` Overigens heeft Sikkema niet het idee dat het toenemende computergebruik door jongeren leidt tot een sociaal isolement. De digitale mogelijkheden bieden juist de kans om sociale contacten beter te onderhouden: `Je spreekt je vrienden nu misschien wel twintig keer per dag en die digitale contacten leiden juist tot meer afspraken.`

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!