Specsavers wil prijzenoorlog tussen opticiens

Opticienketen Specsavers wil een prijzenoorlog beginnen in de optiekbranche. Het wil met lagere prijzen en een nieuw communicatiebeleid zijn marktaandeel van 9 procent vergroten. Marktleider Hans Anders, dat een marktaandeel van 40 procent heeft, vindt een prijzenoorlog niet nodig. Directeur John Keijsers zegt dat de opticien al bekend staat als goedkoop, en dat agressieve prijsacties weinig verschil zullen maken.

De gemiddelde brillenprijs bij Specsavers is 198 euro. Dat is meer dan bij Hans Anders (125 euro), maar altijd nog veertig procent onder het landelijk gemiddelde.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!