Mei vorig jaar kreeg SVT Branding & Design Group van OPG de opdracht om een nieuw apotheekconcept te ontwikkelen. De opdracht was de 214 apotheken van OPG (opererend onder de naam Mediveen) klantvriendelijker te maken. In december kreeg het nieuwe concept een gezicht in Ommoord Rotterdam. Hier opende de eerste Mediq pilotapotheek.
De naam Mediq staat voor zorg op maat. Wie meer wil weten over zijn gezondheid en zijn medicatie moet bij de apotheker zijn, de man c.q. vrouw die daar jarenlang voor gestudeerd heeft.
Laurent Vollebregt, managing partner SVT Branding & Design Group, legt uit: “OPG kiest nadrukkelijk voor het centraal stellen van de consument in plaats van het product. De serviceverlening aan de patiënt is waar het om gaat en waar de kracht van het onderscheidend vermogen zal liggen. De marktwerking voor wat betreft de positie van de apotheker ten opzichte van de drogist en andere dienstverleners speelt daar natuurlijk ook een rol in. OPG realiseerde zich daarnaast dat ze mee moesten met de marktwerking. Drogisterijen gaan steeds meer de kant van de apotheker op. De apotheker kan dus niet achterblijven.” (Auteur: Connie Lohuis)
Het gehele artikel is te lezen in het maartnummer van RetailTrends
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Mediq: apotheek wordt retailer
Gepubliceerd op 14 maart 2006 om 00:00
Reacties 0