RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Le Pain Quotidien Nederland wil veroveren
Midden in coronatijd maakt bakkerij- en horecaconcept Le Pain Quotidien grote plannen om uit te breiden in Nederland. De formule zien we straks niet alleen in Amsterdam, maar in de gehele randstad en verder naar het zuiden. Een gesprek met de drie hoofdrolspelers van de formule.

Demy de Zeeuw (Balr): 'Vandaag moeten we beter zijn dan gisteren'
Een bekende Nederlander als merk: garantie voor succes, of toch ook keihard werken? Dat vroeg RetailTrends aan oud-profvoetballer Demy de Zeeuw, oprichter van het kledingmerk Balr. “In deze crisis wordt aan voetballers gevraagd salaris in te leveren om de club te redden. Dat is gewoon makkelijk scoren.

Keymusic: 'Een winkelketen alleen is een lege huls'
Coronacrisis of niet, Keymusic blijft het aantal winkels uitbreiden. Maar daar blijft het niet bij. Er worden daarnaast allerlei initiatieven ontplooid, allemaal 'inspired by Keymusic'.  “Een winkelketen alleen is een lege huls”, zegt eigenaar Jan 't Hoen (58).

Twaalf inzichten over merken om van te houden
Een lovebrand zijn, dat wil iedereen wel. Maar hoe word je dat? Die vraag stond centraal tijdens de eerste editie van het RetailTrends-event Fans Love Brands. Een terugblik in twaalf quotes.

Dit is 's werelds grootste winkel van Scotch & Soda
Kledingmerk Scotch & Soda opende afgelopen week zijn grootste winkel ter wereld. Het nieuwe filiaal staat niet - zoals je misschien zou verwachten - in een grote hoofdstad als Londen of Amsterdam, maar in het Brabantse Den Bosch.