Kinderen geven steeds meer eigen geld uit aan uiterlijk

In de afgelopen tien jaar zijn kinderen meer cosmetica gaan kopen. Uit het Youth TGI onderzoek van BMRB International blijkt dat Britse kinderen weliswaar een groot deel van hun zakgeld en zelfverdiende geld uitgeven aan snoep en chips, maar dat de bestedingen aan cosmetica sterk groeien. Dat geldt vooral voor jonge kinderen. Bij meisjes tussen de 7 en 10 jaar is de cosmeticaconsumptie in 10 jaar met 94% toegenomen. Jongens in die groep kopen 78% meer cosmetica en verzorgingsproducten. Bij meisjes tussen de 11 en 14 steeg de cosmeticaconsumptie met 6% en bij jongens in die groep met 17%. De hogere bestedingen aan cosmetica onder kinderen komt door een veranderend zelfbeeld. Het aantal meisjes dat het belangrijk vindt er voor jongens aantrekkelijk uit te zien is in 10 jaar verdubbeld. Het aantal jongens dat een voor meisjes aantrekkelijk uiterlijk belangrijk vindt is gestegen van 43% naar 55%. Volgens de onderzoekers is ook de houding van de maatschappij ten aanzien van waar kinderen hun geld aan uitgeven veranderd. Meer nadruk op de gevaren van dik zijn doet de bestedingen aan snoep verminderen en die aan cosmetica en kleding toenemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!