De optiekwinkels worden door de consument redelijk beoordeeld met een gemiddeld rapportcijfer van een dikke 6. Toch laten zij kansen onbenut. Dit blijkt uit onderzoek van de Publicis Groep, een bureau voor marketingcommunicatie.
Hans Anders, Pearle, Specsavers, Eye Wish (Groeneveld), Het Huis Opticiens en Oogmerk Opticiens krijgen van de Nederlandse consument het gemiddelde rapportcijfer van een dikke 6. De ‘dikke 6’ als rapportcijfer die de zes ketens kregen van de consument is niet slecht, zeker in vergelijking met andere branches die de Publicis Groep op gelijke wijze heeft onderzocht. Nederlanders zijn nu eenmaal zuinig, ook als het om waarderingen gaat.
In het onderzoek zijn drie hoofdvariabelen meegenomen: vertrouwd, voordeel en verschil. Het onderzoek maakt gebruikt van het Retail VOCUS model (zie kader). Tevens wordt in dit artikel verwezen naar het Consumentenonderzoek Optiekbranche 2005*, dat vorig jaar mei werd gepubliceerd. (Auteur: Frank van Delft)
Het gehele artikel is te lezen in het februarinummer van RetailTrends
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Optiekwinkel laat kansen liggen
Gepubliceerd op 15 maart 2006 om 00:00
Reacties 0