Appdate: Meubels een tweede leven geven met Made.com

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Made.com, Ahold Delhaize en Groupon.

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Made.com, Ahold Delhaize en Groupon.

Made.com
Online woonwinkel Made.com heeft de handen ineengeslagen met de Franse app van Geev. De app geeft mensen de mogelijkheid om items die ze niet meer willen gratis te doneren aan iemand anders die in de buurt woont. Met de samenwerking creëren Made.com en Geev een kanaal voor klanten om voor hun meubels en andere woonspullen een tweede thuis te vinden. Op het moment dat iemand via Made.com een item bestelt, kunnen ze tegelijkertijd in de Geev-app producten toevoegen die ze niet langer nodig hebben. Van elke nieuwe aankoop bij de Britse woonwinkel doneert de webshop bovendien tien procent aan een goed doel.

Groupon
Kortingscode-site Groupon heeft zijn app in het nieuw gestoken. Nieuwe producten hebben een prominentere plek in de app gekregen en herhaalde aankopen zijn nu beter zichtbaar. De nieuwe lay-out is in eerste instantie uitgerold voor klanten in Canada en de Verenigde Staten. Daarnaast biedt de nieuwe app gepersonaliseerde aanbevelingen aan en is-ie uitgerust met een nieuwe zoekfunctie, zodat je aanbiedingen ziet die bij de klant in de buurt te vinden zijn.

Ahold Delhaize
De nieuwe app On Track van Ahold Delhaize heeft niets met retail te maken. Met On Track wil het retailconcern samen met partners als Randstad, Unilever en Just Eat Takeaway een digitaal leerplatform worden waar je terecht kunt voor onder meer vacatures en kookworkshops. Professionals uit diverse vakgebieden delen door middel van korte videos in 'minimasterclasses' hun ervaringen en tips. Onder meer schrijver Ronald Giphart en zanger Typhoon zijn bij het platform aangesloten. "On Track maakt leren net zo makkelijk als het checken van je Instagram", aldus Ahold Delhaize. Het platform gaat in september live en wordt later verder in Europa uitgerold.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen