Loe Limpens is per 1 juni de nieuwe creatief-en duurzaamheidsdirecteur bij HEMA. Limpens wordt verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van het HEMA-design en duurzaamheid; 'een van de belangrijkste pijlers van HEMA'.
Limpens is een van de oprichters van Yellow Dress Retail, een bureau gespecialiseerd in retail design. Eerder werkte hij onder meer bij Albert Heijn, waar hij het eigen merk een gezicht gaf. "Retail design is geen losse rol binnen een organisatie. Alle zichtbare en hoorbare uitingen moeten bij elkaar passen", aldus de nieuwe directeur.
De komst van Limpens betekent het vertrek van Sally Bendelow, de huidige creatief directeur. Zij werkte de afgelopen twee jaar aan het product- en verpakkingsontwerp van HEMA.
HEMA maakte vorige week bekend grotendeels een nieuw managementteam aan te stellen. RetailTrends onderzocht of dat een nieuwe, frisse start betekent of juist een terugkeer van wat het warenhuis ooit was.
Reinder Koornstra 18 mei, 19:13