Rabobank adviseert zelfbediening in slagerij
Gepubliceerd op 9 november 2004 om 00:00
Slagers moeten de klant centraal stellen. Een van de mogelijkheden om dit te bewerkstelligen is het beginnen van een zelfbedieningsgedeelte in de winkel. Dat zegt de Rabobank in haar jaarlijkse brancherapport Cijfers & Trends. Daarnaast noemt de bank ook het bieden van een bijzonder assortiment, het aanbieden van oplossingen voor de maaltijdbehoefte en samenwerking met andere versspeciaalzaken als manier om beter in te spelen op de behoefte van de consument. Ook in de keten moet samengewerkt worden, zo adviseert de bank. Hierdoor kan op kosten bespaard en beter op voedselveiligheid gelet worden. De vorm van samenwerking hangt van de lokale marktsituatie af. Het rapport schetst een weinig rooskleurige situatie voor slagers. Vooral winkels met een matige locatie moeten de nabije toekomst vrezen. De bank signaleerde de volgende trends: de behoefte van de consument aan gemak, snelheid en luxe; de aandacht van de klant voor gezond en veilig vlees; de vraag naar kant-en-klaarmaaltijden en de groeiende voorkeur naar one-stop-shopping. Biologisch vlees breekt voorlopig nog niet door. Voorverpakt vlees wint marktaandeel.
Reacties 0