Blunder Wal-Mart in pr-campagne

Een poging van het Amerikaanse Wal-Mart om zijn reputatie op te vijzelen heeft in de Verenigde Staten averechts uitgepakt. Wal-Marts pr-bureau Edelman had Marshall Manson, een conservatieve weblog-schrijver, aangetrokken. Deze moest de conservatieve, pro-kapitalistische internetters mobiliseren om tegenwicht te bieden aan de linkse actiegroepen die al jaren campagne voeren tegen de retailreus.

Edelman stuurde webloggers e-mails met nieuws over Wal-Mart, ideeën voor artikelen en uitnodigingen voor een bezoek aan het hoofdkantoor. Deze e-mails lekten echter uit, doordat sommige webloggers de e-mails letterlijk hadden gepubliceerd. Dat werd vervolgens opgepikt door de New York Times, die een negatief verhaal over deze pr-campagne van Wal-Mart schreef.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!