Albert Heijn is opnieuw de beste versverkoper van Nederland. Dat blijkt uit het jaarlijkse Versonderzoek van onderzoeksbureau GfK, in opdracht van Distrifood. Liefst dertig procent van alle versaankopen in Nederlandse supermarkten worden bij AH afgerekend. Groenten en fruit, verse vis en koelverse maaltijden hebben een belangrijk aandeel in Albert Heijns toppositie. Vooral in koelverse maaltijden doet het Zaanse bedrijf het goed. Ongeveer 60 procent van de totale omzet in koelverse maaltijden komt voor rekening van AH.
Op de tweede en derde plaats volgen net als vorig jaar C1000 en Plus. C1000 vooral dankzij de verkoop van vlees, terwijl Plus het in alle groepen, behalve groenten en fruit, goed doet. De meeste vooruitgang heeft Spar geboekt. Die keten sprong van de achttiende naar de twaalfde plek op de lijst. Ook Lidl, Konmar en Super de Boer hebben zich op dit vlak verbeterd.
Coop, Dekamarkt en Jan Linders scoorden echter minder goed dan een jaar geleden. Vooral bij Ccop valt de mindere score op. Twee jaar geleden deelde het de ranglijst nog samen met Albert Heijn aan.
AH scoort het best op vers
Gepubliceerd op 20 maart 2006 om 00:00
Reacties 0