Mexx hoort bij top-10 kledingbedrijven
Gepubliceerd op 9 november 2004 om 00:00
Mode-imperium Mexx staat in de top-10 van kledingconcerns. Het streven is om tot de top-5 te behoren, zo laat oprichter Rattan Chandha weten. Momenteel worden de producten van Mexx in 56 landen verkocht. Naast de kleding voor mannen, vrouwen en kinderen zijn er ook de productgroepen juwelen en geuren. Chandha is van plan ook een kledinglijn voor ouderen te gaan ontwikkelen. De oprichter van het concern is afkomstig uit India en kwam via via in Nederland terecht. Hij begon met het importeren van kleding en lanceerde vervolgens twee kledingmerken: Emanuelle voor vrouwen en Moustache voor mannen. De merken werden samengevoegd tot een M en E, waar twee kruisjes aan vast werden geplakt. Zo ontstond de naam Mexx. Chandha noemt zichzelf gedreven en wil vanaf de advertentiecampagne tot en met de gebouwen en de werknemers kwaliteit bieden. De medewerkers zijn de meerwaarde van Mexx, en daarom dient erin geinvesteerd te worden, aldus Chandha. Sinds 2001 is Mexx onderdeel van het Amerikaanse textielbedrijf Liz Claiborne. Het vermogen van de oprichter wordt geschat op 475 miljoen euro.
Reacties 0