Vitaminstore, een Nederlandse retailer in voedingssupplementen en natuurcosmetica, rekent op een forse groeispurt in omzet en digitalisering na de overname door investeerder Nobel Capital. De nieuwe ceo Noor de Bruijn brengt veel commerciële kennis en ervaring met datagedreven personalisatie aan boord van het speedbootje dat veel sneller kan gaan dan de grote mammoettankers.


Vitaminstore, bekend van de optimistische slogan ‘Every body happy’, moet versneld bouwen aan een sterk omnichannelplatform waar de klantenreis over bestaande en nieuwe kanalen centraal staat. Ik vind het bewonderenswaardig dat oprichters Koert Otten en Alain Vermeulen na meer dan 25 jaar op de bok hebben geaccepteerd dat (vrouwelijk) leiderschap van buiten nodig is. Nodig om de innovatieve gezondheidsspecialist te laten groeien tot een merk met veel trouwere klanten. Je gaat naar een drogist omdat het essentieel is, je gaat naar een gezondheidswinkel omdat je persoonlijke gezondheid voorop staat en je je lichaam elke dag wilt verwennen.


Groeimarkt 
De twee grootste drogisterijketens doen er alles aan om hun positie te versterken in deze groeimarkt. Veel spelers eten uit dezelfde ruif van margerijke adviesproducten als vitamines en supplementen, sportvoeding en...