19% winstgroei Nike dankzij verkoophit

Het Amerikaanse sportmerk Nike heeft in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar 19 procent meer nettowinst geboekt dan een jaar eerder. De winst kwam uit op 326 miljoen dollar. Dat is voor een groot deel te danken aan de introductie van de Airmax 360-schoen. In de Verenigde Staten is deze schoen een regelrechte verkoophit. De omzet steeg met 9 procent naar 3,6 miljard dollar. In Europa waren de prestaties overigens beduidend minder dan in Amerika.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!