Appdate: Hoe Alibaba de fashionmarkt wil veroveren

Appdate: Hoe Alibaba de fashionmarkt wil veroveren

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Alibaba, Albert Heijn en Medemblik.

Alibaba
Alibaba heeft een nieuw fastfashionplatform gelanceerd waarmee het de Amerikaanse en Europese markten wil veroveren. Met de app allyLikes gaat het Chinese bedrijf de concurrentie aan met Shein, de Chinese modewebshop die steeds groter wordt in Europa. Via de app worden allerlei soorten kleding en accessoires verkocht in uiteenlopende prijsklassen. Het bedrijf verzendt naar Europa, de Verenigde Staten en Canada. De app staat voorlopig nog in de kinderschoenen. Uit gegevens van Sensor Tower blijkt dat de app sinds september wereldwijd minder dan vijfduizend keer werd gedownload. In diezelfde periode kreeg Shein er vijf miljoen downloads bij en Alibaba twee miljoen. 

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Alibaba, Albert Heijn en Medemblik.

Alibaba
Alibaba heeft een nieuw fastfashionplatform gelanceerd waarmee het de Amerikaanse en Europese markten wil veroveren. Met de app allyLikes gaat het Chinese bedrijf de concurrentie aan met Shein, de Chinese modewebshop die steeds groter wordt in Europa. Via de app worden allerlei soorten kleding en accessoires verkocht in uiteenlopende prijsklassen. Het bedrijf verzendt naar Europa, de Verenigde Staten en Canada. De app staat voorlopig nog in de kinderschoenen. Uit gegevens van Sensor Tower blijkt dat de app sinds september wereldwijd minder dan vijfduizend keer werd gedownload. In diezelfde periode kreeg Shein er vijf miljoen downloads bij en Alibaba twee miljoen. 

Albert Heijn
Albert Heijn heeft deze week een nieuwe dienst gelanceerd. Met Mijn Albert Heijn Premium krijgen klanten voor twaalf euro per jaar onder meer tien procent korting op biologische producten en ontvangen ze dubbele spaar- en koopzegels en Mijn AH Miles. Daarnaast hebben abonnees tien in plaats van vijf persoonlijke Bonus Box-aanbiedingen en tien procent korting op de Albert Heijn-bezorgbundel. Ook levert het abonnement vijftig procent korting op het membership van Gall & Gall en Select van bol.com. 

Medemblik
De gemeente Medemblik in Noord-Holland heeft een app geïntroduceerd waarbij klanten kunnen sparen bij alle aangesloten winkels. Het spaarsysteem maakt onderdeel uit van een nieuw te lanceren platform dat moet bijdragen aan de klantbinding en online zichtbaarheid van individuele winkels en het algehele winkelgebied. Het is de bedoeling dat winkeliers met elkaar gaan samenwerken om aantrekkelijke spaardoelen en gezamenlijke acties op de app te presenteren. De app ‘Winkelen-in-Medemblik’ is vanaf 1 november te downloaden. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!