Appdate: De Bonuskaart om je pols

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Albert Heijn, Local Heroes en Agora.

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Albert Heijn, Local Heroes en Agora.

Albert Heijn
Supermarktketen Albert Heijn doet een proef met een app voor smartwatches die draaien op Wear OS. Gebruikers kunnen via de app de Bonuskaart gebruiken en koopzegels inleveren. Ook kunnen ze een boodschappenlijstje samenstellen. Na het betalen kunnen ze ermee uitchecken bij de zelfscankassa's. De app werkt nog niet vlekkeloos, blijkt uit de eerste recensies.

Local Heroes
De app van Local Heroes, een besteldienst voor boodschappen, is landelijk uitgerold. Sinds het begin van de coronacrisis konden er producten worden besteld bij lokale (markt)ondernemers in Amsterdam-West. Daar zijn nu drie locaties in de hoofdstad aan toegevoegd. En buiten Amsterdam kan er worden besteld bij 23 marktkramen van bakkerij 't Stoepje. Het gaat onder meer om Culemborg, Gouda, Leiden, Putten, Utrecht, Waddinxveen, Wageningen en Zeist.

Agora
Agora, een Engelse app voor beauty en wellness, heeft een marktplaats geopend. Bij de start zijn vele honderden merken beschikbaar, met in totaal zo'n 16 duizend producten. Er is een grote rol weggelegd voor live shopping, dat vooral populair is in Azië. Gebruikers kunnen via video's laten weten wat ze van de producten vinden die ze hebben gekocht. De app is ook in Nederland beschikbaar.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Meest gelezen