Groot-Brittannië: pantoffels uit de tijd

Pantoffels zijn helemaal passé in Groot-Brittannië. Tenminste, als het aan het Britse Bureau voor de Statistiek ligt. Het schoeisel verdween vorige week namelijk uit het boodschappenmandje van het bureau. Dat is het middel om de prijsinflatie te meten.

Champagne hoort vanaf nu wel bij de 120.000 producten die iedere maand worden gecontroleerd op prijs. Het boodschappenmandje is sowieso helemaal up to date gebracht. Naast champagne werden ook de i-Pod, het surfboard en de vergoeding voor buitenschoolse opvang toegevoegd. Dat ging ten koste van onder meer klassiekers als gesneden bruin brood en de eettafel. Die laatste verdween omdat gezinnen volgens het bureau voor de statistiek tegenwoordig op de bank voor de breedbeeldtelevisie eten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!