Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Google Pay, Instagram en TikTok.
Google Pay
De betaalapp Google Pay is nu ook beschikbaar in Nederland. Met je Android-telefoon kun je ermee afrekenen in winkels. Sinds eind vorig jaar was de betaaldienst al beschikbaar via apps van diverse banken, maar nu is de 'losse' app te downloaden in de Play Store. Onder meer ABN Amro, Bunq, N26 en Revolut ondersteunen de app, die ook via de smartwatch is te gebruiken.
Instagram
'Hé, bedankt!' Dat kan natuurlijk leuker, dachten ze bij Instagram. Als je daar een reactie op je bericht ontvangt, kun je voortaan met een korte video (Reels) antwoorden. Dat antwoord verschijnt...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Google Pay, Instagram en TikTok.
Google Pay
De betaalapp Google Pay is nu ook beschikbaar in Nederland. Met je Android-telefoon kun je ermee afrekenen in winkels. Sinds eind vorig jaar was de betaaldienst al beschikbaar via apps van diverse banken, maar nu is de 'losse' app te downloaden in de Play Store. Onder meer ABN Amro, Bunq, N26 en Revolut ondersteunen de app, die ook via de smartwatch is te gebruiken.
Instagram
'Hé, bedankt!' Dat kan natuurlijk leuker, dachten ze bij Instagram. Als je daar een reactie op je bericht ontvangt, kun je voortaan met een korte video (Reels) antwoorden. Dat antwoord verschijnt dan als sticker.
TikTok
TikTok heeft een nieuwe app gelanceerd voor verkopers die gebruikmaken van TikTok Shopping. De app heet TikTok Saler en is momenteel alleen beschikbaar in Indonesië. Verkopers kunnen via hun mobieltje hun winkel beheren, van de eerste registratie tot het beheren van de voorraad en de bestellingen tot het analyseren van de verkopen. TikTok richt zich steeds meer op e-commerce, met onder meer livestreams.