Fabrikanten van merkproducten openen eigen verkooppunten

Veel fabrikanten van merkproducten vinden dat hun merk in bestaande winkels te weinig aandacht krijgt. Fabrikanten zijn meer bij hun merk betrokken dan winkels die ook andere merken verkopen. Met eigen winkels hopen fabrikanten een sterkere band met de consument op te bouwen op basis van direct contact. Ook kunnen zij innovaties beter promoten. De onderliggende gedachte is dat een merk de som is van alle ervaringen die klanten met het product opdoen. Elke ervaring moet impact hebben om te leiden tot identificatie van de consument met het merk. Een eigen winkel is een dynamische plek waar klanten deze ervaringen op kunnen doen. Een van de meest opvallende merken met eigen verkooppunten is Maytag, een Amerikaanse fabrikant van witgoed. In de winkels kunnen consumenten apparatuur uitproberen, bijvoorbeeld om te zien of de kalkoen voor de kerst wel in hun nieuwe oven past. Zij kunnen hun kalkoen ter plekke in de winkel braden. Het mobiele telefoniebedrijf Orange heeft in eigen winkels `pit stops` ingericht waar klanten met problemen terecht kunnen of hun mobieltje op kunnen laden. Ook kunnen zij persoonlijke aandacht krijgen van een `coach`.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!