De kledingwinkel in het dorp, het bouwbedrijf uit de buurt en de webshop in tweedehands lp’s hebben op het eerste gezicht niet veel gemeen. Toch lopen ze tegen dezelfde problemen aan als het gaat om de administratie. Een basis boekhoudprogramma voldoet niet, maar hoge kosten voor een maatwerkoplossing zijn ook niet de bedoeling. Speciaal voor deze doelgroep ontwikkelde SnelStart inBalans.
SnelStart maakt moeilijke dingen graag makkelijk voor ondernemers. Met slimme administratieve software, die eenvoudig is aan te passen aan elke situatie. “Met ons pakket inBalans richten we ons vooral op autonome bedrijven in het micro- en kleinbedrijf”, zegt Kees Pater, marketingmanager bij SnelStart. “Van zzp’er tot kleinbedrijf dus. Want of je nu alleen bent of met meerdere mensen werkt, de processen zijn voor een groot deel gelijk.”
Tijd besparen
Een zorgvuldige boekhouding is de basis voor elk bedrijf. In de eerste plaats is het nodig om te voldoen aan de verplichtingen van de Belastingdienst. Maar een goede administratie zorgt ook voor overzicht van orders en voorraden en geeft inzicht in je financiële situatie. “De oplossing van SnelStart gaat verder dan alleen je financiële boekhouding en helpt ook bij de automatisering van je werkprocessen”, geeft Ben Schraag, productmanager bij SnelStart, aan. “Denk aan koppelingen met je kassa-oplossing of webshop, zodat verkopen direct in de boekhouding komen. Dat bespaart je veel tijd met je administratie.”
Abonnementen ook mogelijk
Bij installatie- en servicebedrijven is het een bekende formule: door onderhoudscontracten af te sluiten met je klanten, spreid je je omzet over het jaar. Logisch dus dat steeds meer bedrijven hun producten of diensten aanbieden als abonnement. “Met inBalans maak je eenvoudig facturen aan voor verschillende abonnementen”, zegt Ben Schraag. “Zo weet je zeker dat je de kosten op tijd in rekening brengt. Werk je op basis van een automatische incasso? Dan kan je die met een druk op de knop klaarzetten voor de bank.”
Kortingen verwerken
“Ook staffelkortingen, actieprijzen en andere prijsafspraken leg je makkelijk vast met inBalans”, vervolgt Schraag. “Dat is handig bij vaste klanten. De kortingen worden dan automatisch verwerkt in de offerte of factuur. Wel zo duidelijk voor je klant – en het voorkomt misverstanden tussen je medewerkers.”
Debiteurenbeheer
Een bekend probleem voor elke ondernemer: hoe zorg je dat je klant betaalt – en natuurlijk het liefst zo snel mogelijk. Ben Schraag: “Met inBalans automatiseer je het hele debiteurenbeheer en verstuur je eenvoudig herinneringen en aanmaningen. Als je dat meteen na de vervaldatum doet, blijken klanten vaak sneller te betalen. Daarnaast bouw je gelijk een dossier op. Dat heb je nodig als een klant uiteindelijk echt niet betaalt.”
Btw en tweedehands artikelen
Met de boekhoudsoftware van SnelStart doe je in een paar klikken zelf je btw-aangifte. Handig met inBalans is dat je ook de niet-reguliere btw makkelijk berekent, meteen bij het aanmaken van de facturen. “Bij one-stop-shop factureren naar het buitenland bijvoorbeeld”, zegt Ben Schraag. “Denk ook aan tweedehands of zogenaamde marge-artikelen, waarvoor een andere btw-berekening geldt. Of wanneer je als zzp’er bij een opdracht de btw mag verleggen naar een hoofdaannemer. Al die verschillende situaties kun je eenvoudig instellen. Zo creëer je met inBalans je eigen boekhoudprogramma. Een standaardoplossing die voelt als maatwerk dus.”
SnelStart groeit met je mee
Ten slotte komt marketingmanager Kees Pater terug op het belang van overzicht. “Als ondernemer moet je altijd weten hoe je ervoor staat. Heldere rapportages geven inzicht. En via een app kun je op elke willekeurige plek je financiën bekijken. Heb je meer nodig? Je kunt je boekhoudpakket eenvoudig uitbreiden. Dus als je bedrijf groeit, groeit SnelStart gewoon mee.”
SnelStart: Wanneer je meer verwacht van je boekhoudpakket
Gepubliceerd op 20 maart 2022 om 22:40
Reacties 0