Doe-het-zelf: vrouwen genegeerd

Vrouwen worden genegeerd in bouwmarkten en andere home decoration-winkels. Dat stelde Bert Keizer, vice-president retail bij Capgemini Nederland, afgelopen week op het Sigma Select Shop Event. “Terwijl zij duidelijk meer leuke dingen willen op het vlak van home decoration: ze zoeken ‘inspiration’ en ‘experience’.” Mannen worden volgens Keizer daarentegen wél serieus genomen. “Al neemt zijn invloed af.”

Een andere woontrend die Keizer bespeurt, is dat jonge vrouwen echt statementgedrag vertonen. Hij vergelijkt de branche met de mode retail. “Uit onderzoek blijkt dat een jonge vrouw perfect een jeans kan kopen van 200 euro, laarzen van 200 euro, maar vervolgens een topje van 9,90 euro. Dat doet er niet meer toe omdat ze toch die laarzen en jeans heeft. Dit soort statements past ze ook toe met muren bekleden en verven: ze uit een statement en de rest van de inrichting maakt dan niet meer uit.”

Tot slot ziet Keizer goede kansen voor de verfspeciaalzaak. “Dat komt onder meer omdat de bouwmarkt niet zo sexy is en mensen voor het leuke en trendy home decoration toch graag vakspeciale winkels bezoeken.” Als een verfspeciaalzaak duidelijke keuzes durft te maken, kan het zich dan ook onderscheiden, en succesvol zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!