Functional food laat ouderen koud

Functionele voeding wordt door consumenten helemaal niet altijd als gezond wordt beschouwd. Vooral ouderen, de voornaamste doelgroep, associëren deze producten helemaal niet met gezondheid. Dat stelt Fleur Laros in haar proefschrift over de rol van emoties bij de acceptatie van nieuwe voeding. Producten met toegevoegde ‘fabrieksingrediënten' zijn bekend als functionele voeding. Zo bevat yoghurt vaak extra calcium voor botten en ontbijtgranen extra ijzer voor de darmflora.

Gezonde voeding wordt door ouderen nog steeds geassocieerd met een appel of een sinaasappel. “Functionele voeding is voor hen teveel reageerbuis-eten, er is teveel aan gefabriekt”, aldus Laros.

Voor jongeren speelt onderscheid tussen fabriek of natuurlijk eten nauwelijks een rol. Door deze groep lijkt functionele voeding behoorlijk te verkopen. “Dat komt doordat naast gezondheid ook gemak een grote rol speelt. En dat vooral bij jongeren. Ondanks de groei moet de industrie nog werken aan het imago van functionele voeding. “Een betere marketing naar ouderen én jongeren is hard nodig”, vindt Fleur Laros.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!