Smulders brengt met funnel-marketing bezoekers websites in kaart

Tom Smulders is de Nederlandse pionier op het gebied van het zogenaamde funnel-marketing. Hierbij kan het aantal bezoekers van websites en hun surfgedrag in kaart worden gebracht. Door middel van het beantwoorden van vragen en het invullen van gegevens die nodig zijn voor het bestellen van informatie of producten kan het gedrag van de bezoekers in kaart worden gebracht. Informatie over de bezoekers van de website wordt op die manier door een soort trechter gegoten (funnel is Engels voor trechter.) Nu verlaat 98% van de bezoekers de website zonder iets gekocht of in het winkelwagentje gedaan te hebben. Funnel-marketing moet dat voorkomen. Door middel van funnel-marketing wordt onderzocht wat er allemaal op de website gebeurt en wat er moet gebeuren om meer bezoekers te krijgen. Smulders is overigens geen onbekende op dit gebied. Zijn databasemarketingbureau SDD helpt namelijk organisaties met het gebruiken van informatie die in databases is opgeslagen. Volgens Smulders is direct-marketing op internet in principe niet anders dan bij de overige media. Wel moet je veel sneller reageren op het gedrag van bezoekers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!