Picnic is op het gebied van onlineboodschappen intussen net zo populair als Albert Heijn. Dat blijkt uit onderzoek van het platform Supermarkt & Ruimte, dat sinds 2015 elk halfjaar onderzoek doet onder drieduizend huishoudens.
Van degenen die online boodschappen doen, geeft 38 procent de voorkeur aan Picnic. De groep die voor Albert Heijn kiest, is net zo groot. 20 procent kiest voor Jumbo. "Het zegt niets over het omzetaandeel in euro's", benadrukt oprichter Jeroen van der Weerd van Supermarkt & Ruimte.
Picnic troeft Albert Heijn en Jumbo af op het gebied van klanttevredenheid. Uitschieter is de 9,1 voor het op tijd leveren. Ook de 8,9 voor bestelgemak springt in het oog.
Hoewel online boodschappen doen aan populariteit wint, is het met een omzet van 2,5 miljard euro nog steeds een relatief kleine markt. "Ruim 94 procent van de consumentenbestedingen gaat nog altijd door de fysieke supermarkt."
Reacties 0