Appdate: Deliveroo voegt advertenties toe aan foodtracker

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Puma, Deliveroo en Apple. 

 

Puma

Puma heeft een e-commerce-app gelanceerd in India. De online omgeving – waarin consumenten naast het bestellen van kleding en schoenen ook gebruik kunnen maken van virtuele try ons – is live naast de bestaande webshop, die sinds 2016 aanwezig is in India.
De keuze van Puma om in India de nieuwe app de lanceren, is te verklaren door de stijgende populariteit in het land. Het Duitse sportmerk zette in recordjaar 2021 70 procent meer om dan in het jaar ervoor, en bouwde in hetzelfde jaar 50 winkels bij in India. “Gezien het feit dat India een heel digitaal onderlegde markt is waar e-commerce heel belangrijk is, vonden we het logisch om de app eerst hier te lanceren”, aldus ceo Bjorn Gulden. Later dit jaar wordt de nieuwe tool wereldwijd uitgerold.

 

Deliveroo

Restaurant- of supermarktpartners kunnen sinds deze maand betalen voor...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Puma, Deliveroo en Apple. 

 

Puma

Puma heeft een e-commerce-app gelanceerd in India. De online omgeving – waarin consumenten naast het bestellen van kleding en schoenen ook gebruik kunnen maken van virtuele try ons – is live naast de bestaande webshop, die sinds 2016 aanwezig is in India.
De keuze van Puma om in India de nieuwe app de lanceren, is te verklaren door de stijgende populariteit in het land. Het Duitse sportmerk zette in recordjaar 2021 70 procent meer om dan in het jaar ervoor, en bouwde in hetzelfde jaar 50 winkels bij in India. “Gezien het feit dat India een heel digitaal onderlegde markt is waar e-commerce heel belangrijk is, vonden we het logisch om de app eerst hier te lanceren”, aldus ceo Bjorn Gulden. Later dit jaar wordt de nieuwe tool wereldwijd uitgerold.

 

Deliveroo

Restaurant- of supermarktpartners kunnen sinds deze maand betalen voor in-app en online advertenties bij Deliveroo. Relevante promoties voor klanten kunnen retailers inkopen voor op de ordertracker-pagina, in mailings, in pushberichten of op social media. Deliveroo is het eerste bezorgbedrijf dat de ‘foodtracker’ in een advertentieruimte transformeert. Afgezien van een handige financiële zet – het bieden van advertentiemogelijkheden is een belangrijke stap voor Deliveroo om winstgevend te worden – is het ook een slimme zet voor de klantervaring. De food-tracker is namelijk een onderdeel van de digitale customer journey waar vrijwel niets mee wordt gedaan. 

 

Apple

Amerikanen zijn een stap dichter bij de mogelijkheid om op het navigatiescherm in de auto aankopen te doen. Apple heeft namelijk een betaaloptie toegevoegd binnen zijn carkit-dienst Apple CarPlay. Automobilisten in Amerika kunnen vanaf het najaar benzine of diesel direct vanuit de carkit betalen. Bij het navigeren naar een bestemming is het mogelijk om een tussenstop in te lassen bij een tankstation. Wanneer dit een station is die de betaalmethode accepteert, kan de tankbeurt – in hetzelfde navigatiescherm – alvast worden geautoriseerd via CarPlay. Bij aankomst komt er geen fysiek betaalmoment meer aan te pas. Wanneer de functie wordt uitgerold in Europa, is nog niet bekendgemaakt.

Laat je mailadres achter en lees dit artikel direct verder.
Ook ontvang je de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!