The Good Roll hoopt met een crowdfundingsactie een miljoen euro op te halen. Het Nederlandse bedrijf dat duurzaam toiletpapier maakt, wil onder meer het team uitbreiden en de naamsbekendheid vergroten.
Het in 2017 opgerichte The Good Roll zegt zo meer impact te kunnen maken. Zowel sociaal-maatschappelijk, economisch als ecologisch. The Good Roll maakt gerecycled toiletpapier en de helft van de nettowinst gaat naar de bouw van toiletten in diverse landen in Afrika. Ook biedt het bedrijf toiletpapier van bamboe aan dat afkomstig is uit een eigen fabriek in Ghana.
Vorig jaar bedroeg de omzet 2,5 miljoen euro. Dit jaar is er waarschijnlijk sprake van een verdubbeling. "Dat groeitempo willen we de komende zes tot zeven jaar vasthouden of zelfs versnellen", zegt medeoprichter Melle Schellekens. Dat betekent dat het streven is om in 2028 een omzet van zeker driehonderd miljoen euro te hebben.
De oud-RetailRookie wil het geld ophalen via een rentedragende lening, met een looptijd van vijf jaar. Leningen vanaf 250 euro zijn welkom. The Good Roll verkoopt zijn toiletpapier met een abonnement via de eigen website. Ook is het verkrijgbaar bij onder meer Jumbo, Picnic, Pieter Pot en flitsbezorgers Gorillas en Getir.
Reacties 0