Appdate: Advies op maat van Douglas

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Douglas, Instagram en Pinterest.

Douglas

Online productadvies op maat geven is niet altijd makkelijk. Zeker niet bij make-upartikelen, want ieders huid is anders. Douglas heeft daar nu een oplossing voor in de vorm van een nieuwe huidanalysetool. Die is ontwikkeld in samenwerking met AI-bedrijf  Perfect Corp en door consumenten te raadplegen via de Douglas-app. Gebruikers hoeven alleen maar hun gezicht te scannen met de camera van hun smartphone. Vervolgens maakt de app een snelle analyse van de huid en worden producten op maat aangeboden. Andere productvoorkeuren, bijvoorbeeld vanwege allergieën voor bepaalde ingrediënten, kunnen consumenten zelf invullen om de selectie verder te verfijnen. De huidanalyse wordt opgeslagen in het persoonlijke beautyprofiel, waar persoonlijke informatie en voorkeuren worden bewaard.


Instagram

Waar TikTok onlangs bekendmaakte te stoppen met live shopping in Europa en de...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Douglas, Instagram en Pinterest.

Douglas

Online productadvies op maat geven is niet altijd makkelijk. Zeker niet bij make-upartikelen, want ieders huid is anders. Douglas heeft daar nu een oplossing voor in de vorm van een nieuwe huidanalysetool. Die is ontwikkeld in samenwerking met AI-bedrijf  Perfect Corp en door consumenten te raadplegen via de Douglas-app. Gebruikers hoeven alleen maar hun gezicht te scannen met de camera van hun smartphone. Vervolgens maakt de app een snelle analyse van de huid en worden producten op maat aangeboden. Andere productvoorkeuren, bijvoorbeeld vanwege allergieën voor bepaalde ingrediënten, kunnen consumenten zelf invullen om de selectie verder te verfijnen. De huidanalyse wordt opgeslagen in het persoonlijke beautyprofiel, waar persoonlijke informatie en voorkeuren worden bewaard.


Instagram

Waar TikTok onlangs bekendmaakte te stoppen met live shopping in Europa en de VS, lijkt Instagram dat zeker niet van plan. Het platform lanceerde deze week de nieuwe tool Live Producer. Daarmee wordt het mogelijk om via de app live te streamen via een desktop. Ook kunnen ze met de nieuwe tool gebruik maken van externe streamingplatforms. In de huidige testfase is het aantal functies nog beperkt. Zo is live shopping nog niet ondersteund door Live Producer, maar het ligt voor de hand dat daar in de toekomst verandering in komt.


Pinterest

Nog zo'n socialmediaplatform dat maar blijft uitbreiden op shopgebied: Pinterest. De shoppable pins zijn er al jaren en steeds blijft het bedrijf nieuwe tools maken om de winkelervaring te verbeteren. Zo komt het platform nu met een functie waarmee verkopers video's kunnen maken voor bij hun producten, zodat potentiële klanten die vanuit alle hoeken kunnen bekijken. Met Product Tagging kunnen verkopers hun inspirationele pins shoppable maken, waardoor gebruikers snel over kunnen schakelen van inspiratie opdoen naar daadwerkelijke aankoop. Verder krijgen bedrijven een prominente koopknop op hun profiel, zodat browsende Pinterest-gebruikers sneller kunnen zien dat er wat te kopen valt.

 

Laat je mailadres achter en lees dit artikel direct verder.
Ook ontvang je de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!