BikeFlip, een abonnementsdienst voor kinderfietsen, gaat volgend jaar van start in Amsterdam. Daarna moet de rest van de Randstad volgen en vervolgens de andere steden binnen de top veertig in Nederland, zegt mede-eigenaar Paul Remie tegenover RetailTrends.
Momenteel is de RetailRookie of the Year van 2021 actief in Utrecht en alle aangrenzende gemeenten. Met de lancering in Amsterdam wordt de markt in één klap drie keer zo groot. “Deze stap was al meegenomen in de afspraken met onze huidige investeerders”, aldus Remie. Over twee jaar voorziet hij wel een nieuwe kapitaalinjectie. “Dat is nodig om Randstad-breed uit te breiden.”
BikeFlip heeft momenteel zo’n vierhonderd abonnees, een verviervoudiging ten opzichte van een jaar geleden. Dat zijn er nog niet genoeg om break-even te draaien, wat oorspronkelijk het doel was voor vorig jaar. “Dat is nog lang niet in zicht, daarvoor hebben we veel meer abonnees nodig”, aldus Remie. Het nieuwe doel is nu om over twee jaar quitte te draaien.
BikeFlip komt binnenkort ook met uitbreiding van het productaanbod. Zo wordt het mogelijk om via de website accessoires als helmen, fietstassen en regenjacks te kopen.
Lees het hele interview met BikeFlip hier.
RetailTrends presenteert jaarlijks tien nieuwe RetailRookies. Op 8 september pitchen zij hun concept tijdens RetailTrends Live in het Amsterdamse DeLaMar Theater, waarna een vakjury (onder voorzitterschap van hoofdsponsor ABN Amro) en het publiek samen de RetailRookie of the Year kiezen. De genomineerde concepten vind je hier. Wil je meer informatie over het event of gelijk een ticket kopen, kijk dan hier.
Reacties 0