Social commerce nieuwste marketingtrend

Het belang van content en mensen bij marketing wordt groter. De content zelf gaat werken als reclame. Als adverteerders de juiste sociale content aanbieden, wordt de boodschap door de consumenten verspreid.

Bij content marketing heeft de boodschap zowel redactionele als reclamekenmerken. Durfkapitalist en markteer David H. Beisel spreekt in een recent artikel over de ‘magie’ van dit soort content. Alle betrokken partijen - de consument, adverteerder en uitgever - doen er namelijk hun voordeel mee. De content is geld waard en iedereen wordt er op zijn eigen manier wijzer van. Voorbeelden zijn infomercials en postordercatalogi of sites als Marktplaats en eBay.

Beisel noemt social commerce een uiterst krachtig marketinginstrument. “De mooiste manier van reclame maken voor een product is immers toch dat mensen het aan elkaar aanbevelen. Als een product in de content zelf wordt geïntegreerd, dan omzeil je ook het normale filter dat consumenten opzetten om reclame te negeren of er op zijn minst sceptisch over te zijn.”

Social commerce is een nieuwe trend. Gezien de snelheid van deze ontwikkeling is er waarschijnlijk pas sprake over het topje van de ijsberg. De verwachting is dat social commerce steeds meer mogelijkheden zal bieden om te kopen in een rijke sociale context. Daarbij komen door het eigen relatienetwerk relevante producten naar voren en worden aankopen gedaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!