Media Markt is gewilde partij bij ontwikkeling winkelcentra
Gepubliceerd op 11 november 2004 om 00:00
Media Markt is een gewilde partij bij de ontwikkeling van winkelcentra. De elektronicagigant trekt met zijn scherp geprijsde producten tienduizenden consumenten en daar profiteren de winkels in de nabije omgeving van. Volgens directeur Vastgoed Edgar Breed wordt Media Markt vaak als eerste benaderd door overheden, projectontwikkelaars of collega-detaillisten die een winkelgebied willen ontwikkelen of herontwikkelen en Media Markt daarbij willen gebruiken als vliegwiel. Een nieuwe locatie moet echter wel aan bepaalde voorwaarden voldoen, zoals een groot verzorgingsgebied, een oppervlakte van minimaal 3.000 m2 en een goede bereikbaarheid. Het maakt weinig uit of het gaat om een locatie in de binnenstad of in de periferie. Het concept van Media Markt is geschikt voor beide soorten locaties. In de periferie is Media Markt meer een rechttoe rechtaan supermarkt, waar de bezoekers altijd kopen en meer uitgeven. In de binnenstad ligt het accent meer op het `fun`-aspect, waarbij bezoekers vooral nieuwe dingen bekijken. Sinds 1999 heeft Media Markt 16 vestigingen geopend. Daarvan bevindt de helft zich in de periferie. Tot 2008 wil Media Markt nog eens 24 nieuwe vestigingen openen in Nederland.
Reacties 0